Muzica si muzicanti – part I.


Am vrut initial sa scriu despre Puya si cat de mult s-a schimbat din `95 pana acum, dar mi-am dat seama ca nu are rost sa incep cu “frate, zici ca a dat-o pe manele, mai astept sa faca un duet cu Guta si le-am vazut pe toate”, ca asta e “calea” ce a ales-o el si plm.. asta e. El vrea sa castige bani, ca de asta s-a apucat de cantat, nimeni nu se apuca de ceva doar din simpla placere. Toti vrem sa avem ceva de castigat din asta. Desi spunea in una din melodiile “La familia” : ” Nu m-am apucat de cantat ca n-aveam bani, ca nici nu credeam ca o sa scot bani din asta acum 7 ani”, toata lumea stie ca era doar un vers si nu un mod de a gandi, asa ca o sa trec peste acest interpret si o sa vorbesc despre alti “artisti” romani si nu numai, dar nu inainte de a spune un lucru despre Puya : Te inteleg, ai trecut pe comerciale de la oldschool rap, dar totusi incearca in concerte sa nu mai fii marmota de beat cum ai venit ultimele dati in Constanta. Iti faci un deserviciu in primul rand tie prin aceste gesturi de care lumea se va plictisi la un moment dat.

Bun. Sa trecem mai departe. Prima “vedeta” din muzica romaneasca ce mi-a venit in cap pentru “show-urile” ei cu playback este Anna Lesko. Cantareata nascuta in Chisinau, cu origini ucrainiene s-a mutat in Romania dupa ce a intreprins o calatorie in Romania si s-a decis sa se mute aici. Desi a terminat Facultatea de Drept in Bucuresti (pesemne stangul nu se inventase inca) a decis sa isi faca o cariera in muzica, deci in 2002 a lansat prima ei melodie si anume “Ard in flacari” produsa de nimeni altul decat acest “P.I.M.P.” autohton al “muzicii” romanesti, Marius Morga.. Moga, ma scuzati.

Nimic neobisnuit pana acum. Partea urata e ca nu stiu daca din 2002 pana astazi a avut un singur show in care sa nu faca playback. Am “auzit-o” de doua ori pe scena unui concert, primul acum 3 sau 4 ani la zilele orasului si de 1 mai ultima oara si mi-a lasat “un gust amar” dupa performanta ei de pe scena. Ca si parte coregrafica au fost 60% reusite ambele spectacole, dar ca parte muzicala – PATETIC! Si ce m-a deranjat cel mai tare a fost partea cu “hai, acum cantati cu mine” pentru ca ea mima acolo si se astepta ca publicul sa fie entuziasmat. Bine, de fapt erau cativa pe acolo mai saraci cu duhul care au facut si asta. Intradevar am cantat si eu la Directia 5 cand a fost cazul pentru ca au cantat live si sunt una din putinele trupe romanesti care isi merita fiecare ban la concerte, dar nu la cei ca Anna Lesko, care s-au f*tut cu toti bosorogii (orice asemanare cu Pishpirel Columbeanu e pur reala) ca sa ajunga “vedete”!

Leave a Reply

