Generatia `90 versus generatia `95


Diferentele intre generatia noastra si generatia voastra (desi sunt cativa ani) sunt asa de mari.. poate prea mari..

Pe vremea cand aveam eu 15 ani nu vedeai pusti prin licee cu prafuri facute-n liniute, vedeai terenurile de sport pline de copii, sau trotuarele pline de copii cu acele simple cornete de hartii. Acum la 15 ani nu mai ating mingea si nu mai ies la cofetarii ca sunt prea ocupati, “ca ce plm, eu nu-s ciutan, sunt mare”. Sunt care cu pustoaicele de mana (peiorativ spus “de mana”), care cu nasu-n prafuri, care cu tigarile-n bot, cu “bajetii de cartier, yo-yo-yo” etc.

Poate e si faptul ca noi nu aveam atatea modalitati de a iti petrece timpul liber. Noi nu aveam la 10 ani internet, telefon de ultima generatie, ps3 si mai stiu eu ce chestie. Sunt melancolic probabil. Exista si parti bune in aceasta “libertate” de care avem cu totii parte, dar sunt unele parti atat de rele incat ma intristeaza enorm. Vezi copii de 10 ani cu pachetul de Kent8 in brate, cu tigara mai groaza ca degetele lor, cu vodka in buzunar, sau vinul desfacut, intr-o scara de bloc, pana dau de etnobotanice.. apoi strang banii primiti pentru ciocolata si suc pentru etnobotanice si alcool. Dar este si vina celor mari. Nimeni nu ii intreaba ce vor sa faca cu acei bani. Unii parinti sunt fericiti ca scapa de stres intr-un fel, pentru ca nu isi mai vad capul de munca. Prin “mituirea” copilului, au parte de putina liniste. Dar majoritatea nu isi dau seama ca poate prin acea “liniste” isi pierd propriul copil.

Eu unul am avut cam tot ce mi-a trebuit cand am fost mic. Au avut grija cei din familie de asta. Am primit dulciuri, jucarii, calculator, bani. Nu mi s-au interzis multe lucruri, exceptand fumatul. Si ma bucur ca mi-a fost interzis! In rest am baut cate o gura de vin sau alte substante alcoolice la masa, mai ales iarna, o gura de tuica fiarta, intr-o duminica geroasa, alaturi de o ciorbita fierbinte de pui cu taitei de casa si mamaliguta este geniala.

De fapt vroiam sa ajung la faptul ca nu mi-au fost interzise destule lucruri si am putut sa le incerc, sa vad eu daca imi plac sau nu. Cum spune si Murphy intr-una din faimoasele sale legi “daca trebuie neaparat sa faci ceva, ori apuca-te instant, ori interzice-i copilului tau sa faca acel lucru”. Invatati sa ganditi psihologic. Nu va zic sa le dati libertate totala, ca nu este nici asa bine, se vor simti marginalizati de familie, parca lasati deoparte si prin comportamentul “rebel” vor incerca de fapt sa cerseasca atentie.. dar nici sa ii “strangulati” cu diverse interdictii nu este deloc bine. La un moment dat vor creste si vor face tot posibilul sa incalce fiecare interdictie in parte in picioare!

Si in loc de sport ce fac acesti copii? Se joaca World of Warcraft, Dota (de fapt Dota joaca cei mai mari), Counter-Strike, etc, apoi merg la Mc`, KFC sau alte fast-food-uri de genul acesta (gen shawormerii) si se indoapa cu grasimi saturate si alte tampenii pana ajung de o obezitate alarmanta. Poate nu acum, ca aveti metabolism rapid, sunteti tineri, dar in timp se vor cunoaste efectele fast-food! Faceti sport. Nu zilnic, dar o data pe saptamana, iesiti la un fotbal, un basket, handball, volley, iesiti la o plimbare mai lunga, faceti miscare!

Acestea fiind spuse ma duc sa dorm! Ne mai citim!

4 responses to this post.

  1. […] Generatia `90 versus generatia `95 Sat Oct 23, 2010 5:05 am Diferentele intre generatia noastra si generatia voastra (desi sunt cativa ani) sunt asa de mari.. poate prea mari.. Pe vremea cand aveam eu 15 ani nu vedeai pusti prin licee cu prafuri facute-n liniute, vedeai terenurile de sport pline de copii, sau trotuarele pline de copii cu acele simple cornete de hartii. Acum la 15 […] […]

    Reply

  2. @Fane Adevarat ce zici,intradevar adevarul doare dar nimeni nu poate schimba asta singur,trebuie starniti toti ceea ce e practic imposibil dupa parerea mea,mai ingrijorant e ce o sa fie generatia urmatoare ceea ce nu vreau sa imi imaginez ca din ce vad acum o sa fie si mai rau.

    Reply

  3. nimic mai adevarat. suntem o generatie de oi ce isi pudreaza nasul, clientela minora a spice’urilor navodarene. Suntem maniaci ai calculatoarelor, obsedati de jocurile gen comunitati sociale. Avem un viitor incert si bolnav.

    Si totusi sa fie oare chiar asa?

    Sunt nascut in 1994.

    Reply

  4. […] O generatie descrisa de cea imediat precedenta. […]

    Reply

Leave a Reply

