Prostituatele, idiotii si librariile! Editie speciala din Constanta!


Întâmplări care suscită interesul se întâmplă, contrar părerii generale, şi în librării, printre rafturile de cărţi, acolo unde oameni cu umor mai mult sau mai puţin voluntar poposesc pentru câteva minute pentru a cumpăra ceva sau doar pentru a face conversaţii satisfăcătoare, măcar din punctul lor de vedere.

Librari din Constanţa ne-au atras atenţia asupra acestor întâmplări a căror recurenţă este îngrijătoare, dar, slavă Domnului, cazurile sunt suficient de haioase pentru ca angajaţii librăriilor să nu se plictisească foarte tare.

Bogdan Papacostea, mana-gerul unei librării, povesteşte, pe site-ul său, o palpitantă aventură consumată printre cărţi: „Dintre zecile de ciudaţi care se perindă prin librărie, s-a remarcat cu brio micuţa norvegiană. Aşa a început povestea ei: «Aveţi un dicţionar român- norvegian?» «Avem, desigur!» Şi am condus-o la raftul cu pricina. S-a uitat rapid peste dicţionare, apoi m-a întrebat: «Dar ghid de călătorie Norvegia aveţi?» «Bineînţeles, poftiţi! Avem de două feluri. Luaţi loc pe fotoliu şi comparaţi-le, nu vă grăbeşte nimeni.» Se fixează comod în fotoliu şi se apucă de comparat. Oftează, calculează, mormăie. Se ridică şi îmi înapoiază ghidurile. «Nu iau niciunul din ele, pentru că nici nu am nevoie, de fapt.» «A, în regulă, foarte frumos», zic eu zâmbind şi duc volumele la raft.

De sub ochelarii negri îi răsar sprâncenele stranii, desenate cu creionul chimic. Figură de copil cu retard mintal. Buze rujate intens. Păr lung, prins în coadă, coborât pe umărul drept. «O să merg în Norvegia la o prietenă de-a mea, spune. Foarte norocoasă fata asta. Prost să fii, noroc să ai. S-a dus la plajă, a dat peste el acolo şi a luat-o de nevastă, acum e mare doamnă. Şi e o analfabetă. Cum s-o fi descurcând? S-a învăţat acolo, conduce maşina. Dar eu dacă n-am noroc, ce să fac? Cine mă primeşte pe mine aşa?» Şi-mi arată degetele estropiate de la mâna dreaptă, apoi şi de la mâna stângă. Opa, îmi spun, începe circul ororilor! Păzea! «M-am curentat la serviciu, că am pus mâna pe bara de curent. Curentul a intrat pe aici şi a ieşit pe aici». «Nu trebuie să-mi arătaţi!», sar ca ars când văd că-şi saltă rochiţa. Prea târziu. Undeva sus, pe piciorul grăsuţ, se vede o cicatrice. Pe-aici a ieşit curentul. Sunt dezarmat, totul s-a petrecut prea repede. Un gând grijuliu îmi spune: «Vezi să nu se fi rănit şi în locuri mai ascunse.» Din fericire, micuţa norvegiană sare la altă problemă. «E plin de prostituate la plajă! N-ai loc de ele. Şi eu sunt prostituată.» No shit! «Dar e foarte greu, preţurile sunt foarte mici.» Până să-i spun că prefer să nu aud detalii, îmi prezintă mercurialul în amănunt: oral, anal, total, cu sau fără prezervativ. Răsuflu uşurat că nu mai e nimeni în librărie. Monologul continuă furtunos: «Dacă ceri mai mult îţi spune clientul că eşti nebună. Păi, cer minorele alea 30 de lei, tu cum ceri 50?» La cât e de însufleţit expozeul, încep să mă tem că o să se rătăcească în detalii. Dacă apare vreun client în librărie o să creadă că am pus cărţi în raft de faţadă. Da, zic eu cu înţelepciune, viaţa e aşa cum e.”

„Cărţile motivaţionale sunt pentru oamenii cu probleme”

Şi Prăvălia cu Cărţi are clienţii ei „interesanţi”, librarul Cristi Zeciu informându-ne în acest sens: „Vine o tipă şi cere «Cărţile Junglei». I le dăm, se uită şi spune: «Nu e scrisă de ăsta». «Dar de cine?», întrebăm noi. «De altul. Am văzut eu la Diverta, era alt autor. Mă duc să-mi întreb copilul cine a scris-o», spune ea. Se întoarce după două ore şi spune: «Da, aveţi dreptate, acesta a scris-o.» Ce să mai spun? La noi în Prăvălie intră crema idioţilor din Constanţa”

Din „repertoriul” bogat acumulat de Prăvălia cu Cărţi nu lipsesc nici doritorii de cărţi motivaţionale, aflate în mare vogă: „Sunt oripilaţi când le zic că lucrările motiva-ţionale sunt pentru oamenii cu probleme”.
Bogdan Papacostea evocă momentul în care un doritor de senzaţii tari i-a solicitat cartea „24 de ore ca să devii una cu Dumnezeu”. „Îmi instalez zâmbetul de protocol, îl asigur că nu avem acest titlu şi-apoi îl întreb inocent dacă nu i se pare paradoxal şi, cumva, ironic să aibă nevoie de mai mult de o săptămână să citească o carte care îi promite unirea cu Divinitatea în fix 24 de ore. Tipul se enervează, îşi comută vocea pe înalte şi mă asigură că acea carte chiar conţine o formulă care te poate duce în Nirvana în intervalul promis”, povesteşte librarul.

„Unii au senzaţia că intră la autoservire, sau la supermarket. Iar alţii ne mai şi întreabă: «Cum e organizată librăria?» Şi le spunem: «Astfel încât să nu găsiţi nimic şi să fiţi nevoiţi să comuni-caţi cu noi.» Sunt înspăimântător de mulţi ciudaţi în oraşul acesta”, concluzionează Cristi Zeciu.
Pravalia cu carti
Sursa : Cuget liber.ro

One response to this post.

  1. baaaah mor de ras=))))))))))))

    Reply

Leave a Reply

