Politia, jandarmii si firmele de securitate..


Pentru ca a inceput de ceva vreme sezonul estival, dar de-abia azi am avut prima incursiune foarte rapida prin tabara Navodari, m-am decis sa fac o noua postare. Despre ce? Despre securitatea acesteia si cum se realizeaza ea, in special de catre jandarmi.

In ultimii 4 ani mi s-au cerut datele pe plaja de diferiti “oameni ai legii” aka jandarmi de vreo 3 ori. Motivul nici ei macar nu il stiu. Cel mai hilar moment a fost cand mi-a cerut datele pentru ca m-am urcat in turnul acela metalic al salvamarilor. Teoretic nu este permis. Ei bine, cu o vara inainte, acelasi jandarm mi-a cerut datele pentru ca eram singur pe plaja la 10 noaptea si probabil ca nici aia nu am voie dupa gandirea sa. Azi nu am dat de nici unul, dar vara abia a inceput.
Chiar mi-am adus aminte de astea cand am vizionat un spectacol de stand up al lui Teo (ex Deko) in care spunea ceva de genul “examenul pentru politisti e in felul urmator : se da o imagine contur a lui Mickey Mouse si 6 carioci. Dupa ce ai terminat de desenat, posturile se ofera astfel : Ai desenat perfect in contur? DIICOT e pentru tine. Ai dat un pic peste contur la ureche cu carioca? Rutiera! Ai la sfarsit limba colorata in 6 culori? Jandarmeria e numai pentru tine!”.  Nu este chiar asa, dar unii chiar iti dau impresia ca este un sambure de adevar in asta. Cateodata cand ii vad in uniformele lor, cu bocanci si acel obiect popular numit “bulan” (Garcea impamantenindu-l) imi vine in minte o singura chestie care ma amuza extrem : “De ce au fost inventati jandarmii? Sa aiba si politistii de cine sa rada!”, dar asta e alta poveste, pentru ca mai nou exista Politia Comunitara, Politia Locala si nu in ultimul rand “baietii rai”, firmele de securitate aka “Lenea Security” dupa cum mai rad cu un amic cand si cand.

Jandarmii ii vezi peste tot, gata sa sara la bataie, umbland cate 2-3 de fiecare data, cu bocanci, echipament etc, indiferent de cat de cald sau frig este, gata sa intervina. Mai putin cand te plimbi pe stradute dubioase noaptea si in fata ta apar 3-4 burtosi colorati cu bate in mana. Atunci nu este nici un jandarm nicaieri. Nici jandarmi, nici politisti, nimeni. E si vina ta, ce-i drept, ca te-a mancat in fund sa mergi pe acolo, pentru “senzatii tari” pe care le primesti din plin, dar daca tot sunt ei “coloana vertebrala a legii”, sa apara instant ca nessul, nu? Iar dupa ce totul e gata si tu ti-ai primit fiecare portie de bataie necesara, apar si ei de undeva, cerandu-ti datele si ducandu-te “la sectie” pentru declaratii. Get real!

Ca tot am pomenit despre “Lenea Security”, o sa povestesc o faza de acum 2 zile. Eram pe podul de cale ferata cu un prieten, asteptam o fata. La un moment dat ea este oprita de un “agent de securitate” pus sa pazeasca calea ferata. Ajungand si noi la fatza locului, intrebam ce s-a intamplat, iar el da o replica memorabila “Domnisoara, eu iti par un gunoi?”. Se abtine toata lumea sa raspunda, dupa care intrebam “Nu este voie pe podul de cale ferata?”, raspunsul fiind si mai amuzant : “In mod normal nu as fi spus nimic, dar pentru ca domnisoara are o problema de respect si comportament, nu aveti voie, ca nu va las eu!”. Atat! Am plecat noi in alt loc, hlizindu-ne teribil pe tema “Regelui Podului”.

P.S.  :  Nu am ceva cu cu toti politistii, jandarmii sau “agentii de securitate”. Chiar cunosc cativa si nu sunt asa!  Dar unii chiar dau dovada de un nivel al inteligentei net inferior multor animale patrupede!

 

 

2 responses to this post.

  1. E foarte tare articolul asta! Adevărul e că jandarmii, poliţiştii comunitari şi paznicii ăştia sunt pe post de clowni.

    Reply

  2. Hehe. Merci!😀

    Reply

Leave a Reply

